Nowa limuzyna Audi A8
27 września 2024Marka Audi wyznacza na nowo pojęcie klasy luksusowej prezentując czwartą generację swojej flagowej limuzyny A8. Nowa stylistyka, innowacyjna obsługa, elektryfikacja napędu i przede wszystkim automatyzm jazdy, to elementy wyróżniające tę wersję od poprzednich.
Nowy model A8 to limuzyna ze sportową sylwetką, która posiada lekką, dynamiczną konstrukcję i stały napęd na cztery koła quattro. Wyważone proporcje w równym stopniu akcentują wszystkie cztery koła, a muskularne linie nad wnękami kół wizualizują napęd quattro. Gdy widzimy samochód z boku, będziemy mieli wrażenie subtelnego napięcia, jakie powstaje dzięki pionowemu przodowi, w połączeniu z lekko skośnie ustawionym tyłem. Nowe A8 wygląda niezwykle okazale nie tylko w klasycznej wersji o długości 5,17 m, ale też jako Audi A8 L z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm.
Samochód jest wyposażony w szereg innowacyjnych funkcji, poprawiających wygodę i komfort użytkowania:
- wyraziste reflektory diodowe HD Matrix ze światłami laserowymi Audi Laser,
- siedzenia relaksujące, z wieloma możliwościami regulacji i z podnóżkiem masującym stopy,
- nastrojowe oświetlenie Ambiente,
- nowe lampki do czytania HD Matrix,
- panele sterujące, czyli Rear Seat Remote z wyświetlaczem OLED,
- dotykowy wyświetlacz tablicy rozdzielczej,
- system sterowania naturalnym głosem,
- zoptymalizowana nawigacja, która uczy się na podstawie przejechanych wcześniej tras,
- funkcja automatycznej jazdy w korkach (Audi AI traffic jam pilot),
- funkcja automatycznego parkowania (Audi AI remote parking pilot),
- funkcja automatycznego wjazdu do garażu (Audi AI remote garage pilot steer),
- aktywne zawieszenie Audi AI,
- system ochrony bezpieczeństwa pre sense 360°,
- zawieszenie pneumatyczne Audi air suspension.
Nowe Audi A8 będzie wyposażone w dwa znacznie ulepszone silniki V6 turbo: 3.0 TDI i 3.0 TFSI o mocy 210 kW (286 KM) i 250 kW (340 KM). Ponadto do dyspozycji pozostaną dwie jednostki ośmiocylindrowe – 4.0 TDI o mocy 320 kW (435 KM) i 4.0 TFSI o mocy 338 kW (460 KM), które jednak pojawią się nieco później.
Wszystkie silniki współpracują z chłodzonym wodą alternatorem – rozrusznikiem 48 V (RSG), uzupełnionym o konwencjonalny rozrusznik, dzięki czemu jest możliwe zastosowanie techniki mild hybrid (ang MHEV – mild hybrid electric vehicle), umożliwiającej „żeglowanie” z wyłączonym silnikiem oraz komfortowe, praktycznie bezgłośne ponowne włączenie silnika. Co więcej, zawiera poszerzoną funkcję start-stop oraz ma wysoką moc rekuperacji, do 12 kW. W efekcie możliwe jest uzyskanie bardzo niskiego zużycia paliwa – nawet o 0,7 litra na 100 km w realnych warunkach jazdy.
Nowe Audi A8 i A8 L spodziewane są na rynku późną jesienią 2017 roku.